03 December 2009

Tvåsamhet

När kärleken spirar och man verkligen gör VAD SOM HELST för sin partner. Om det så skulle gälla att peta i örat på den andra personen så gör man det, utan att varken rynka näsan eller tveka det minsta. För det, gott folk, är vad kärlek handlar om.

Eller inte.

Vi sitter i ett café, O och jag. Han pluggar och jag borde jobba. O har ätit frukost. Det har inte jag gjort. För, why oh why finns det caféer som inte tar kort?! Lite smått stenålder faktiskt. O hade bara kontanter till sig själv.

- Jag är hungrig. Och vill inte jobba.
- Jaha. O spelar oberörd.
- Alltså jättehungrig. Kan vi inte äta lunch lite tidigare?
- Vi måste vänta på E. O spelar fortfarande oberörd.
- Jaha...+ en ljudlig suck

Paus på någon evighetsminut.

- Men alltså, jag är VERKLIGEN jättekinkig!!
- Jag märker det. Hejdå. O spelar inte bara oberörd. Han ÄR oberörd. Och börjar lyssna på i-poden istället.

No comments: